Home


Vem vill inte vara en uppdaterad version av sig själv? Fredrik Eklund har allt; en lyckad karriär, en kärleksfull relation, miljoner dollar på banken, en takvåning i New York och en miljon instagramföljare (jag är nu en av dem 😃 ). Ändå är det något som saknas: egna barn. Och är man ett rikt gaypar i USA löser man det med en surrogatmamma i Asien som får äran att husera de planerade tvillingarna. Tyvärr misslyckas flera försök och jag känner verkligen med Fredrik som framstår som en mycket sympatisk man. Stackars Fredrik som längtar så efter att bilda familj! 50 000 dollar kostar tydligen lösningen som är förbjuden i de flesta europeiska länder.

Fredrik 2.0 ”Året då jag återfann mig själv” är en inspirerande bok att läsa, även om den känns väldigt amerikansk i sitt upplägg och jag får lust att göra fler smarta val, till exempel att börja meditera igen och att dricka mindre vin. Men mest av allt får jag ju förstås lust att åka till New York, staden jag alltid drömt om att åka till. Därav anledningen till att jag fick för mig att följa Fredrik på Instagram – hans foton av staden är som en hägrande dröm och jag tror på drömmar, att när de väl har uttalats så är de inte långt ifrån att förverkligas. Det är något märkligt när personer i böcker finns på riktigt och då och ploppar det upp foton i mitt instaflöde på Fredrik och hans två bebisar och påminner mig om mina drömmar.

9 tankar om “Fredrik 2.0

Lämna en kommentar